loading...
صفاسیتی| وب سایت تفریحی و سرگرمی صفاسیتی
reza بازدید : 822 چهارشنبه 04 شهریور 1394 نظرات (0)

التمرين الاول :

اسلوب تأکید و حصر را تعیین کنید(برطبق آنچه تاکنون خوانده ایم)

۱.بذکرِ:اسلوب حصر(تقدیم جارومجرور)

۲.والفجرِ:اسلوب تأکید(قسم)

۳.السابقون:اسلوب تأکید(تکرار)

۴.هو : اسلوب تأکید(ضمیرفصل)

۵.إنما:اسلوب حصر(إنما)

 

التمرین الثانی:

برای هر جمله ترجمه مناسب پیدا کنید:

تدوم النعم بالشکر (نعمت ها با شکر ادامه می یابد)

بالشکر تدوم النعم (تنها با شکر است که نعمت ها ادامه می یابد)

العاقل من وعظته التجارب (عاقل کسی است که تجربه ها به او پند دهد)

إنما العاقل من وعظته التجارب (عاقل تنها کسی است که تجربه ها به او پند دهد)

 

التمرین الثالث :

عبارتها را به صورت اسلوب حصر درآورید:

۱.بحسن النیات تنال المطالب.

۲.إنما الشرف بالعقل و الادب لا بالمال و الحسب.

۳.بحسن الاخلاق تزداد الارزاق.

 

التمرین الرابع :

آیات سوره انشراح را بخوانید سپس نوع تأکید و حصر را در عبارتهایی که زیرشان خط کشیده شده مشخص کنید:

إن مع العسر یسرا : اسلوب تأکید (تکرار)

إلی ربک : اسلوب حصر (تقدیم جارومجرور)

 

التمرین الخامس :

به عربی برگردانید:

۱.چه دوست خوبی است کسی که از دوست خود نصیحت می پذیرد.

نعم الصدیق من یقبل النصیحة من صدیقه .

۲.مسلماً راز موجود در انگشتان نشانه ای از نشانه های خداوند است.

إن السر الموجود فی الاصابع آیة من آیات الله .

 التمرين الاول :

اسلوب تأکید و حصر را تعیین کنید(برطبق آنچه تاکنون خوانده ایم)

۱.بذکرِ:اسلوب حصر(تقدیم جارومجرور)

۲.والفجرِ:اسلوب تأکید(قسم)

۳.السابقون:اسلوب تأکید(تکرار)

۴.هو : اسلوب تأکید(ضمیرفصل)

۵.إنما:اسلوب حصر(إنما)

 

التمرین الثانی:

برای هر جمله ترجمه مناسب پیدا کنید:

تدوم النعم بالشکر (نعمت ها با شکر ادامه می یابد)

بالشکر تدوم النعم (تنها با شکر است که نعمت ها ادامه می یابد)

العاقل من وعظته التجارب (عاقل کسی است که تجربه ها به او پند دهد)

إنما العاقل من وعظته التجارب (عاقل تنها کسی است که تجربه ها به او پند دهد)

 

التمرین الثالث :

عبارتها را به صورت اسلوب حصر درآورید:

۱.بحسن النیات تنال المطالب.

۲.إنما الشرف بالعقل و الادب لا بالمال و الحسب.

۳.بحسن الاخلاق تزداد الارزاق.

 

التمرین الرابع :

آیات سوره انشراح را بخوانید سپس نوع تأکید و حصر را در عبارتهایی که زیرشان خط کشیده شده مشخص کنید:

إن مع العسر یسرا : اسلوب تأکید (تکرار)

إلی ربک : اسلوب حصر (تقدیم جارومجرور)

 

التمرین الخامس :

به عربی برگردانید:

۱.چه دوست خوبی است کسی که از دوست خود نصیحت می پذیرد.

نعم الصدیق من یقبل النصیحة من صدیقه .

۲.مسلماً راز موجود در انگشتان نشانه ای از نشانه های خداوند است.

إن السر الموجود فی الاصابع آیة من آیات الله .

 

منبع = behdarvand.blogfa.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 599
  • کل نظرات : 108
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 57
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 94
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 245
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 532
  • بازدید ماه : 980
  • بازدید سال : 19,665
  • بازدید کلی : 1,289,420
  • کدهای اختصاصی